Disiplinlerarası eğitim yaklaşımıyla öne çıkan TED Rönesans Koleji öğretmenlerinin tasarladığı; Kodlama ile 4 ve 5. Sınıf düzeyine matematiği sevdiren dijital oyun, “Titanik’te Matematik” ödül getirdi. Bugüne kadar birçok film ve yazıya konu olan Titanik’i konu alarak tasarlanan dijital oyunda hedef, gemi batarken karşılaşılan matematik problemlerini çözmek ve karakteri kurtarmak.
TED Rönesans Koleji öğretmenleri Ceren Künutkum Zobi ve Ebru Karayılmaz 4 ve 5. sınıf seviyeleri için geliştirdikleri dijital oyunla Türkiye Bilişim Vakfı tarafından düzenlenen KOD Ödülleri Eğitim Oyunu Yarışması’nda ödüle layık bulundular.
350 proje arasından seçilerek ikincilik ödülünü alan oyun, öğrencilere matematik eğitiminde eğlenceli bir materyal sunuyor. Matematik ve fen bilimleri alanlarındaki eğitim oyunlarının ödüllendirildiği KOD Ödülleri Eğitim Oyunu Yarışması’na TED Rönesans Koleji’ni temsilen Titanik’te Matematik fikri ile katılan öğretmenler dijital oyunu, “Doğal Sayılar ile İşlemler Ünitesi”nin “Doğal sayılarla dört işlem problemleri çözer” kazanımına uygun olarak tasarladı. Temel oyunlaştırma öğeleri kullanarak kurgulanan, Titanik gibi 7’den 70’e büyük bir kitlenin bildiği öğelerle hikayeleştirilen oyunda amaç; Titanik batarken karşılaşılan matematik problemlerini çözerek karakteri gemiden kurtarmak.
Öğrenciler de kodlamaya anasınıfında başlıyor
TED Rönesans Koleji’nde; anasınıfından itibaren verilen bilişim teknolojileri dersleriyle öğrencilere, bilgi teknolojilerini ve araçlarını tanıyıp etkili ve verimli kullanabilme, bilgiye hızlı ulaşıp yorumlayabilme, dijital okuryazar olabilme, dijital etik, dijital güvenlik, dijital vatandaşlık, analitik düşünme, problem çözme, eleştirel düşünme, işbirliği ve iletişim becerileri kazandırılıyor. Bu eğitim bütünlüğünde TED Rönesans Koleji öğretmenleri de kendilerini sürekli geliştirerek yeni eğitim yöntemlerini öğrenciyle buluşturmaya öncelik veriyorlar.